نکات مهم که در مورد امنیت وردپرس باید رعایت شوند
نوشته شده توسط : saeed

وردپرس را می توان محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا جهان دانست. سیستم مدیریت به بخشی از سایت گفته می شود که برای مدیریت راحت تر بدون نیاز به کد نویسی می توان تغییراتی را اعمال کرد. وردپرس از نظر امنیت نیز مانند محبوب خود حرف های بسیاری برای گفتن دارد اما با این وجود ، تقریبا هر نقص امنیتی ناشی از "عمل بد" حتی در هنگام نصب اولیه وردپرس یا عدم تعمیر و نگهداری بیشتر برنامه ها وجود دارد. در حقیقت ، ما بعضی اوقات سوالاتی از قبیل "چرا این برنامه (اکنون) کار نمی کند ، اما برای n سال گذشته کار کرده است" می شنویم ، که شامل جواب در خود است - با استفاده از همان برنامه منسوخ شده برای چندین سال ( یک دوره خودسرانه به عنوان مثال استفاده می شود ، حتی گاهی اوقات حتی دو ماه کافی است) معادل این است که یک تابلوی بزرگ را جلوی درهای ورودی باز بگذارید و بگویید "ورود رایگان ، هیچ کس در خانه نیست!" دیر یا زود ، اتفاق بدی رخ می دهد. به طور مثال (گذاشتن پیام متنی با امضای هکر در پوشه برنامه) برای از بین بردن کامل همه چیز در خانه (حذف اسناد مهم ، نصب اسکریپت های مخرب که امکان شروع حملات مختلف را فراهم می کند ، به طور کلی ثبات سرور را به خطر می اندازد).در این متن ، ما برخی از مراحل مفیدی را که باید طی نصب جدید وردپرس بر روی سرورهای لینوکس طی کنید ، مطرح خواهیم کرد. در ادامه با همراه باشید.

 

قبل از خواندن ادامه مقاله به شما پیشنهاد می شود تا صفحه طراحی وب سایت کرج را ببینید.

1. سازمان پشتیبان گیری

در هر صورت ، شما باید به طور دوره ای از کل پوشه ریشه برنامه و پایگاه داده خود به صورت محلی و در یک مکان امن پشتیبان تهیه کنید تا در صورت نقض امنیت ، یک نقطه بازیابی مجدد داشته باشید. اگر نقض وضعیت برنامه شما در تهیه نسخه پشتیبان وجود داشته باشد ، بازگرداندن نسخه پشتیبان به صورت آنلاین مشکل را برطرف نمی کند ، بلکه به طور قابل توجهی مدت زمان صرف ارسال پست محتوا را کوتاه می کند.

 

2. تغییر پیشوند نصب در پایه

در هنگام نصب جدید وردپرس ، برنامه پیشوند "wp_"  را در پایگاه داده ارائه می دهد. بهتر است این پیشوند را تغییر دهید تا اسکریپتهای احتمالی که قصد حمله به پایگاه داده را دارند مسیر دشوارتری را طی کنند.

 

3. محدود کردن استفاده از پلاگین ها ، افزودنی ها و مضامین مختلف

علاوه بر کاهش نوار امنیتی سیستم ، استفاده از انبوهی از برنامه های افزودنی و موضوعات مختلف در برنامه شما می تواند سرعت وب سایت شما را کند کند. استفاده از افزونه ها را به مواردی که واقعاً استفاده می کنید محدود کنید و تمام موارد اضافی و موضوعات را حذف کنید تا خطر نقض را کاهش دهید. همچنین به منظور حفظ سطح امنیت ، به روزرسانی تمام قسمت های فوق برنامه ، از اهمیت اساسی برخوردار است. اگر افزونه ای قدیمی است یا با نسخه های جدید WP ناسازگار است ، حتماً آن را حذف کرده و جایگزینی برای آن پیدا کنید ، زیرا فقط یافتن نقص امنیتی و سو استفاده از آن فقط زمان بر است و در نتیجه خطر نقض وجود دارد.

 

4. اجازه ثبت نام به کاربران جدید را نمی دهد

اگر یک وبلاگ یا وب سایتی را مدیریت می کنید که قرار نیست به غیر از مدیر کاربر دیگری داشته باشد ، گزینه ثبت نام کاربران جدید را در تنظیمات عمومی پنل مدیریت غیرفعال کنید ("عضویت" - "همه می توانند ثبت نام کنند" را خاموش کنید) ) همچنین ، برای جلوگیری از حملات خودکار احتمالی بیشتر ، پرونده wp-Register.php را حذف کنید. همچنین در صورت بروز نیاز به استفاده از آن در آینده می توانید نام آن را تغییر دهید.

از جمله شرکت هایی که در زمینه طراحی سایت وردپرس فعالت می کنند، می توان شرکت ویستا را به عنوان بهترین شرکت طراحی سایت در قزوین و حرفه ای ترین شرکت طراحی وب سایت در اهواز دانست.

همچنین اگر این مقاله برا شما جالب بود می توانید به مقاله " دلایل اصلی اینکه چرا باید وردپرس را برای وب سایت خود انتخاب کنیم " مراجعه نمایید و اطلاعات بیشتری کسب کنید.




:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: